Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kép Ha szeretnél dinamikusan autózni, felszaggatni az aszfaltot, cseréld le a téli gumit tavasszal. Ez az az érv, amivel a versenyre termetteket lehet meggyőzni, de az átlagos autósok ettől ha lázba is jönnek, kipróbálni a parkolóban aligha tudják, ezért más érvekre van szükség. Például ilyen érv a költségek visszaszorítása. A téli gumiabroncsok ugyanis kizárólag télen működnek, nyáron úgy kopnak, mintha erőcsúsztatásokat csinálnánk. A téli gumiabroncsok ugyanis a télen kellő nagyobb tapadás elérése miatt lágyabbak, és a lamellái is feleslegesen sokak a nyári, száraz és esős használathoz. Úgyhogy ha nem szeretnénk egy hónap alatt leradírozni egy garnitúra téli tappancsot, akkor érdemes lecserélni. A másik ok a vezethetőség. A téli gumi ugyanis arra készült, hogy felmenjünk vele egy havas lejtőn, nem arra, hogy kitűnő vezethetőséggel, gyorsulgatásokkal nyűgözzük le magunkat a versenypályán. A harmadik ok a biztonság. A nyári gumiabroncsok sokkal jobb fékezőhatást érnek el vizes és száraz felületeken, a különbség méterekben mérhető! A felúszás elleni védelem is több a nyári gumiabroncsoknál.

 Ha nem szeretnénk több ezer forintot a márkakereskedés szakműhelyében hagyni, akkor megfelelő segítőeszközök segítségével magunk is kicserélhetjük. ( megfelelő eszközök alatt értsd: emelő, anyabetekerő - ezek szinte az összes autónál széria, de pár ezer forintért akár egy Tescoban is megvehetjük őket) A művelet roppant egyszerű, csupán a helyes kerékfeltételre és az anyák elég erős meghúzására kell figyelni, hiszen eléggé kellemetlen, hogyha autónk kereke hirtelen leesik.

 

De végre itt a tavasz, a nyár, végre lekerültek a lemezes acélfelnik, és felkerültek a sportos kerekek. A sportkocsik időszaka beköszöntött, a traktorkerekű Lada pedig mehet vissza a garázsba.

 

Tipp.: Egy krétával jelöljük meg levételkor, hogy melyik helyről vettük le a kereket (JE JH BE BH), hogy később a megfelelő tapadás érdekében ugyanoda tehessük vissza. Ha pedig nem az összes gumit, hanem csak például egy defekteset cseréltünk le, vagy csak kettőt cseréltünk le, akkor az újabb gumi kerüljön hátra, mert a legtöbb autónál a hátsó tengelyre érkezik a nagyobb terhelés.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.