Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kép

A Mini-t az 1956-os nagy Suezi olajválság következtében kellet megtervezni, ugyanis a népnek szüksége volt egy olcsó, takarékos, de jól használható autóra. 1958-ban Leonard Lord a BMC elnöke megkereste Sir Alec Issigonis-t azzal a szándékkal, hogy tervezzen meg egy mindenki számára elérhető kisautót. Annyi kikötése volt, hogy négy személy kényelmesen utazhasson, benne, de kicsi legyen, és legyen olyan jó a menetdinamikája mint az akkor gyártott BMC modelleknek. Sir Alec Issigonis 1959 elejére befejezte a kisautó tervezését, és még 59-ben elkezdődött a gyártás. A Mini-re hatalmas volt a kereset, hamar népautó lett belőle.

 

Kép A Mini arca szinte semmit sem változott egészen 1999-ig, amikor modellfrissítés történt. A motorpaletta bővebb lett, és a rajta szereplő erőforrások erősebbek lettek. A forma nagymértékben megváltozott, sokkal sportosabb, és nagyobb lett a karosszéria, ugyanakkor a Mini még mindig őrizte az első vonásait. Megmaradt a kerek fényszóró, a hátsó rész lejtése, a kerek műszerek. A menetdinamika még tovább javult, és immár hátulra is tárcsafékek kerültek, amire szükség is volt, ugyanis a kocsi nehezebb lett elődeihez képest.

 

Kép
2006-ban újabb modellfrissítés történt melynek keretében még erősebbek lettek a motorok (One-75,95,90;Cooper-120,110;Cooper S-175;JCW-211 LE), sportosabb, szebb lett a külső, tovább javult az úttartás, és továbbá igyekeztek mindent kijavítani, amit az előmodellben rossznak, vagy nem teljesen jónak találtak. Sokkal szebb lett a belső design, de a körműszerek megmaradtak, szóval a Mini még mindig hűen tükrözi az első Mini formáját. (A képen egy Cooper S Clubman változat látható)

 

Kép A Mini annak ellenére, hogy a formatervezésnél mindig törekszik arra, hogy a modell hasonlítson az elődre, halad a korral.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.