Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kép     Magyarországon egészen az első komolyabb havazásig talán a többség nem is vette komolyan, hogy télen, ha nincs is hó, akkor is kell téli gumi. Biztosan sokan tudják, hogy a nyári gumiabroncsok +7 °C alatt megkeményednek, jelentősen veszítenek tapadásukból. A téli gumiabroncsok speciális gumikeverékből készülnek, amik hidegben is megtartják rugalmasságukat. A téli gumiabroncs gumikeveréke mellett a lamellái is különlegesek. Mindegyik márka és típus más-más lamellákkal készül, de hasonló szerephez jutnak a különféle alakú lamellák. Az úgynevezett háromdimenziós lamella a gumiabroncs két szélén helyezkedik el, ezek Kép jó stabilitást adnak, nem csak havas, de száraz úton is. Középen kétféle lamella is található. A " nagy amplitúdójú lamella jó oldalvezetést biztosít, míg a húzó lamella a vonóerőt, és a fékezés hatékonyságát növeli. Hatalmas segítség nagy hóban a HÓLÁNC. Akár a parkolóban is felszerelhető könnyedén 10 perc alatt az összes kerékre, és az egyszerűbb hóláncokhoz már 3000 forintért is hozzájuthatunk. Amint azonban letakarított, vagy vizes úthoz érünk szedjük le minél hamarabb!

Kép A rombusz mintás hólánc már 3000 forintért a miénk lehet, és hatalmas segítség lehet, ha havas a helyzet. Persze vannak ennél komolyabb, drágább, hatékonyabb hóláncok is, azok már többe kerülnek. Azt azonban fontos tudni, hogy nyári gumira nem érdemes hóláncot tenni, még egy átlagos téli abroncs teljesítményét sem érjük el vele. Aki városban lakik, vagy főként letakarított utakon jár, vagy egyszerűen csak nincs ideje szerelgetni, az beszerezhet egy négyévszakos gumiabroncsot, ami a nyári és a téli gumik erényeit ötvözi. A legjobb négyévszakos gumik elérik a jó téli gumik szintjét. Nyáron ugyanúgy nem jó a téli gumi mint télen a nyári. A téli gumiabroncsok száraz úton jelentősen lemaradnak a nyári gumiktól, megnyúlik a fékút, bizonytalanabb lesz a kocsi, fellép az alulkormányzottság, és ne is beszéljünk a jelentős kopásról. Motorosok, robogósok számára is van nyári és téli gumi. Érdemes motorokon is cserélni. továbbá elvégezni néhány műveletet, ami kellemesebbé teheti a motorozást, és segít tisztán, jó állapotban tartani kétkerekűnket. Először is toldjuk meg a sárvédőt, hogy a latyak ne spricceljen az ölünkbe. Felszerelhetünk lábvédőt, ami szintén az úton található hótól, sótól, és latyaktól védi lábunkat.

 

  • FÉKEZÉS HÓBAN

Kép Ha valamelyik vezetési művelet miatt kellene ajánlani a téli gumi feltételét télen, akkor a fékezés lenne az. A hóban való fékezés nyári gumival értelmetlen. Mivel a nyári gumi nem rendelkezik vízelvezető, és stabilitást adó kis lamellákkal, erős fékezésnél a kerék leblokkol, és az autó szinte csúszik a havon. Tévhit, hogy a nagyobb felfekvési terület miatt a széles gumiabronccsal jobb, lesz a fékezőhatás. Ez nem igaz! Mivel a lamelláknak nagyobb területről kell eltávolítani a vizet, kevésbé hatékonyan működnek, és megnyúlik a fékút.

 

  • A LEGJOBB TÉLI GUMIK

 

Kép  Én nem reklámozok semmilyen téli gumiabroncsot, de érdemes megemlíteni, hogy melyek azok a téli gumik, amik kiemelkedő, vagy jó téli tulajdonságokkal rendelkeznek. A legjobb téli gumik: Goodyear, Continental, Dunlop, Semperit, Michelin, Pirelli Vredestein. Érdemes a márkás, új típusú gumiabroncsokba befektetni, mert fogat, vagy akár életet is menthetnek veszélyes forgalmi szituációkban. Tartsuk távol magunkat a Tesco-ban kapható 6000-Ft.os gumiktól, veszélyesek lehetnek!

 

 

 

 

 

 

 

Kép ESP, és különböző vezetéstámogató rendszerek

 

Az ESP (szükség esetén az adott kerekek fékezésével, illetve a motorteljesítmény csökkentésével segíti a vezetőt) különösen télen nagy segítség lehet. Jól jön még ilyenkor az ABS ami megakadályozza a kerekek blokkolását fékezéskor. Jól járnak azok, akiknek autója rendelkezik összkerékhajtással (4WD,xDrive,stb...), hiszen ennek köszönhetően stabilabban, biztosabban halad az  autó.

 

 

 

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.